မုသားစကား
လူသားတုိင္း မုသားစကားႏွင့္ မကင္းၾကေခ်။ ေျပာရင္း၊ ေျပာရင္းႏွင့္ မသိစိတ္သည္ မုသားဘက္သို႔ ေခါင္းလွည့္တတ္သည္။ သည္သို႔ မိမိအေနျဖင့္ တစ္ဖက္လူက မိမိ၏ အမွန္စကားတြင္ မုသားစကား ခပ္ပါးပါး ထည့္၍ ေျပာလာသည္ကို သေဘာက်ေနၿပီ အထင္ျဖင့္ မိမိသည္လည္း ထိုမုသားစကား အေပၚ သာယာမိ ျဖစ္သြားကာ ေရွ႕ဆက္ၿပီး မုသားစကားကုိ ခံုမင္၍ စိတ္ႀကီး၀င္ကာ မုသားစကားျဖင့္ တစ္ဖက္လူကို ယံုၾကည္ေအာင္ က်ဳံးသြင္းႏုိင္သည္။ သို႔ျဖင့္ မုသားသံုးသူသည္ မုသားစကားအေပၚ သာယာၿမဲ သာယာၿပီး ေနာက္တြင္ ထိုလူ၏ ပါးစပ္သည္ အက်င့္ပါသြားကာ မုသားကုိ ဆက္ၿပီးသံုးရင္းႏွင့္ လိမ္ညာလွည့္ ျဖားတတ္သည့္ လူတစ္ဦး ျဖစ္သြားေတာ့သည္။
မုသားစကားသည္ ခ်ဳိၿမိန္ေသာ အရသာ ရိွသည္ဟုအထင္ႏွင့္ လူေတြ႕တုိင္း လိမ္ညာေနမည္ဆုိလွ်င္ ထုိသူသည္ မုသား စကား၏ သားေကာင္ျဖစ္သြားမည္သာ။ အစပထမတြင္ေတာ့ မိမိလိမ္ညာမုသား စကားျဖင့္ အႏုိင္ယူလုိက္ ေသာ္လည္း၊ ထုိအႏုိင္ကို တကယ့္ သူရဲေကာင္းႀကီး အထင္ျဖင့္ မိမိသည္ မုဆုိး ျမင္မိၾကေပလိမ့္မည္။ ငါမွငါကြဟု အထင္အျဖစ္ ေရာက္ရင္း ေလာကသစၥာတရားေၾကာင့္ လိမ္လည္ သူသည္ ေနာက္ဆံုး၌ မုဆိုးမွ သားေကာင္ အျဖစ္သို႔ ေရာက္သြားၿပီး၊ မုသားစကား ေၾကာင့္ပင္ လိမ္လည္သူသည္ ဘ၀ေသတတ္ပါသည္။ လိမ္လည္မႈသည္ ကံငါးပါးတြင္ တစ္ပါး အပါအ၀င္ျဖစ္သျဖင့္၊ လံုး၀မက်င့္ သံုးသင့္သည့္ အရာသာျဖစ္သည္။ မုသား စကားသည္ နား၀င္ပီယံ ရိွေသာ္လည္း လိမ္လည္သူအေနျဖင့္ တစ္ဖက္လူကုိ လိပ္ေျပာ မုသားသံုးေနမွန္း မိမိကိုယ္တုိင္ သိေနသည့္ အတြက္ မိမိစိတ္သည္ မသန္႔ရွင္း၊ လိမ္ျပာ မလံုႏုိင္ေတာ့ေပ။ တစ္ဖက္လူက မိမိလိမ္လည္ လွည့္ျဖားသည္၊ မုသားသံုးသည္ကုိ သိေနသည္ျဖစ္ေစ၊ မသိသည္ျဖစ္ေစ မိမိ အေနျဖင့္ ပထမဆံုး စိတ္ေသာကေရာက္ တတ္ေပသည္။ မုသားသံုးသူသည္ ေခါင္းေမာ့၍ တံေတြးေထြးသည္ႏွင့္ တူပါသည္။ မိမိေထြးလိုက္ေသာ တံေတြးသည္ မိမိမ်က္ႏွာအႏွံ႔ ၌သာ ျပန္လည္ က်ေရာက္ညစ္ပတ္ ေပေရမည္သာ ျဖစ္သည္။
စာေရးသူ ငယ္စဥ္က မိဘႏွစ္ပါး၊ အဘိုးအဘြား၊ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမမ်ားကို မုသားသံုး၍ လိမ္လည္ခဲ့ဖူးသည္။ ထုိစဥ္က မိမိျဖစ္ခ်င္ေသာ ဆႏၵကိုေရွ႕တန္းတင္ မိရင္းႏွင့္ မိမိဆႏၵ ျပ ည့္၀ေအာင္ လိမ္ညာခဲ့ၿပီး၊ မိမိ၏ လိမ္ညာမႈသည္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါသည္။ မိမိလိုရာ ပစၥည္းရခဲ့ပါသည္။ ထိုစဥ္က အၿပံဳးေတြႏွင့္ ေက်နပ္ေနမိၿပီး၊ တယ္ေတာ္တဲ့ ငါပါလားဟု လက္သီးလက္ ေမာင္းတန္းကာ ၀င့္ႂကြားခဲ့ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ အရြယ္ေလးရ၊ အသိေလး ၀င္လာသည့္ အခ်ိန္၌ မိမိကိုယ္ကုိယ္ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ အေျဖရွာၾကည့္ေသာအခါ ေက်ာထဲစိမ့္ခနဲ ေနေအာင္ လန္႔သြားပါသည္။ အေၾကာင္းမူ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ လိမ္ညာခဲ့သည့္ အေဖ၊ အဘုိးႏွင့္ အဘြားတုိ႔ မရိွၾကေတာ့။ မိခင္ျဖစ္သူ တစ္ဦးတည္းသာ ရိွေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ထိုစဥ္က ပထမဆံုး ဖခင္ျဖစ္သူ ေသြး၀မ္းကိုက္ ေရာဂါျဖစ္ေနသည့္အခ်ိန္၊ ကၽြန္ေတာ္ ေျခာက္တန္းေက်ာင္း စာေမးပြဲရက္ျဖစ္သည္။ အေဖက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ သူ႔အနား လာေစခ်င္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ဖခင္ အနားမကပ္။ ထမင္းစားၿပီးမွ၊ ေရခ်ဳိးၿပီးမွ၊ ေက်ာင္းက အျပန္မွ၊ စာေမးပြဲေျဖၿပီးမွ ႏွင့္... အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျပ လိမ္လည္ခဲ့ရာ၊ ညေနပုိင္းတြင္ ဖခင္ျဖစ္သူ ဆံုးပါးခဲ့ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ လိမ္လည္လိုက္သျဖင့္ ဖခင္ျဖစ္သူမွာ သူခ်စ္ေသာ ကၽြန္ေတာ့္ကို မနမ္းမ႐ိႈက္သြားရ၊ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္ႏွာကို ေစ့ေစ့ ၾကည့္မသြားခဲ့ရရွာ။ ဖခင္ျဖစ္သူ ေျမျမႇဳပ္သည္အထိ ကၽြန္ေတာ္ ရပ္ၾကည့္ရင္း ကၽြန္ေတာ့္ မုသားစကားအတြက္ ေနာင္တမရခဲ့။ ေနာက္ အဘုိး(ဖခင္ရဲ႕အေဖ) ခမ်ာလည္း အေဖဆံုးၿပီး ႏွစ္ႏွစ္အၾကာ လူႀကီးေရာဂါႏွင့္ တိမ္းပါးခဲ့သည္။ အဘုိးမတိမ္းပါးခင္ အဘုိးက ကၽြန္ေတာ့္အား အေဖေသရတာ လူေလးေၾကာင့္ဟု စြပ္စြဲသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ျငင္းဆန္သည္။ ေနာက္ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ထန္းေရမေသာက္၊ အရက္မေသာက္ဖုိ႔ မွာသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ဟုတ္ကဲ့ပါဟု နားညည္းဟန္ႏွင့္ ျပန္ေျဖအၿပီး ရြာေတာင္ဘက္ ထန္းေတာ အေျပးသြားကာ ထန္းေရ ေသာက္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က ရွစ္တန္းေရာက္ ေနၿပီ။ အမွန္၀န္ခံရလွ်င္ ဆရာေတြမသိေအာင္ ေသာက္သည္။ ခြက္ပုန္းခုတ္သည္။ ေန႔စဥ္ေတာ့မဟုတ္။
ထိုစဥ္က အဘုိးျဖစ္သူ ေစတနာႏွင့္ ေျပာစကားကို မုသားသံုး ေခါင္းညိတ္ၿပီး၊ ကၽြန္ေတာ္ လိမ္ညာခဲ့ရာ၊ ထန္းေရႏွစ္ခြက္ ေသာက္ၿပီးျပန္အလာ၊ အဘိုးက ကၽြန္ေတာ့္ကို သူ႔အနားေခၚသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ အဘိုး အနား ကပ္ထုိင္လိုက္သည္။ အဘုိးက ပါးနပ္သူပီပီ ကၽြန္ေတာ့္ထံမွ ထန္းေရအနံ႔ရသည္။ ႏွာေခါင္းကုိ ႐ႈံ႕ခ်ည္ႏွပ္ခ်ည္ လုပ္ရင္း ေျပာလာသည္။ အဘိုးေျပာစကားမွာ.... လူေလးႀကီး... မင္းလိမ္တယ္..တဲ့။
အဘိုးစကားေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္လန္႔ သြားသည္။ ထုိေန႔မွာပင္ အဘိုးကြယ္လြန္ခဲ့ ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သာ အဘိုးအနားကပ္ ထုိင္၊ စကားေတြေျပာေနရင္၊ ကၽြန္ေတာ့္ ထန္းေရမေသာက္ခဲ့လွ်င္ အဘိုးဆံုးပါးမည္ မဟုတ္။ ယခု ဖခင္သည္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ မုသားစကားႏွင့္ တိမ္းပါး၊ အဘိုးသည္လည္း ဆံုးပါးခဲ့ရသည္။ ေနာက္ အဘြား (အေဖ့ရဲ႕မိခင္)သည္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ မုသားစကားႏွင့္ မလြတ္ကင္းခဲ့။ ထိုစဥ္က အဘြားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ေနသည္။ ထိုစဥ္က ေျမစိုက္ႏွစ္ေဆာင္ အိမ္ေလးျဖစ္ၿပီး၊ အိမ္ျပင္ေဆာက္ခဲ့ရာ၊ အဘြားကုိ အိမ္ေခါင္းရင္း အျခားတစ္ေနရာတြင္ တစ္ဖက္ရပ္ တဲထိုးၿပီး ေရႊ႕ေနေစခဲ့သည္။ အိမ္အသစ္ ၿပီးသည္ႏွင့္ အဘြားမွာ အိမ္သစ္ထဲ ေရႊ႕ေပး မည္ဟု ထင္ေနရွာသည္။ အဘြားသည္ ပုတီးစိပ္ရင္း အိမ္သစ္ဆီသို႔ ေခ်ာင္းရင္းႏွင့္ ၾကည့္ရွာသည္။ ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္က အဘြားကို ေနာက္ရက္မွ အဘြားကို အိမ္သစ္ထဲ ေရႊ႕ေပးမယ္ေနာ္””ဟု ေျပာရင္း ပ်ားရည္ႏွင့္ ၀မ္းခ်စကားကို ဆုိခဲ့ပါသည္။ တစ္ရက္ျခား၊ ႏွစ္ရက္ျခားဆုိသလို လိမ္ညာမုသား သံုးရင္းႏွင့္ ေလးငါးလအၾကာ အဘြားျဖစ္သူမွာ ကုိယ္ေရာင္ေရာဂါျဖင့္ ကြယ္လြန္သြား ျပန္ပါသည္။
ထုိအခါ အဘြားသည္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ မုသား သားေကာင္ဘ၀ႏွင့္ ဇာတ္သိမ္းခဲ့ရ သည့္အခါ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေတြးၾကည့္ပါသည္။ အဘြားကို အိမ္သစ္ထဲမွာ ဘုရားခန္းေဘး ခုတင္ေပၚတြင္ ထား၍ ေကၽြးေမြးျပဳစုခဲ့လွ်င္ အဘြား ေသဦးမည္မဟုတ္ပါ။ ယခုေတာ့ အဘြားခမ်ာ ကၽြန္ေတာ့္မုသားစကား မ်ားကုိ ယံုၾကည္ရင္းျဖင့့္သာ ကြယ္လြန္ သြားခဲ့သည္ျဖစ္၍ ဖခင္၊ အဘိုးႏွင့္ အဘြား ေသရျခင္း၏ တရားခံသည္ ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္ၿပီး၊ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ တရားခံသည္ ႏႈတ္ဖ်ားမွ ထြက္ေသာ မုသားစကား မ်ားသာ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ယေန႔ အခ်ိန္အထိ ထုိအျဖစ္ မ်ားကို ေတြးတုိင္း ဘယ္လုိမွ ေပးဆပ္၍ မရႏုိင္ေသာ၊ ဘယ္လိုမွ ေက်ေအးႏိုင္မည္ မဟုတ္ေသာ အကုသိုလ္ အထုပ္ႀကီး ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲသိမ္းကာ၊ ေခါင္းထဲတြင္ ျမႇဳပ္ႏွံထား မိၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ဘယ္ဘ၀ ေရာက္ေနၿပီမသိေသာ မိဘ၊ ဘိုးဘြားမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္အား ခြင့္လႊတ္ေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေလာကသစၥာတရားကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဒဏ္ခတ္အျပစ္ေပး အေရးယူမည္သာ ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေစာင့္ေနရသည္ျဖစ္၍ မုသားသံုး လိမ္လည္မႈမ်ဳိး ကင္းေအာင္ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ေနသင့္ၿပီး၊ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိယ္ သိစိတ္ေရာ မသိစိတ္ကပါ လက္ေတြ႕ ဒဏ္ခတ္ေနၿပီျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ မုသားသံုးျခင္း၏ အျပစ္မ်ားကို တင္ျပလုိပါသည္။ မၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ႐ုပ္ဆင္းရိွျခင္း၊ သြားမညီမၫြတ္ရိွျခင္း၊ နားမခ်မ္းသာေသာအသံရိွျခင္း၊ ၀လြန္း ဆူလြန္းျခင္း၊ ပိန္လြန္းေသးလြန္းျခင္း၊ နိမ့္လြန္း ပုလြန္းျခင္း၊ ျမင့္လြန္း ရွည္လြန္းျခင္း၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ အသားအေရရိွျခင္း၊ ခံတြင္းပါးစပ္ ပုပ္ညီႇျခင္း၊ ဆြံ႕အ တုန္လႈပ္ျခင္း၊ သူတစ္ပါးကို မယံုၾကည္ျခင္း၊ တုိေသာလွ်ာ ရိွ၍ စကားမပီသျခင္း၊ လွ်ပ္ေပၚတတ္ျခင္း၊ မုိက္မဲေတြေ၀ျခင္း၊ ဉာဏ္ပညာနည္းပါး ျခင္း၊ ေၾကာက္႐ြံ႕တတ္ျခင္း စသည္တို႔သည္ မုသားသံုးျခင္း၏ အျပစ္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ဤအျပစ္မ်ားသည္ မုသားသံုးျခင္း၏ အျပစ္ မ်ားျဖစ္၍ ကံငါးပါး က်ဴးလြန္သည္ ရိွေသာ္ အဘယ္မွ်ေသာ အကုသိုလ္မ်ားကို ခံစား ရမည္နည္းဟု ေတြးျခင့္သင့္ၾကပါသည္။
မုသားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပလုိေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ရပ္ကြက္ ဥကၠ႒ လုပ္ခဲ့ေသးသည္။ ထုိစဥ္က ၿမိဳ႕နယ္သို႔ ရပ္ေက်းဥကၠ႒ မ်ားအားလံုးကုိေခၚ၍ ၾကက္ဆူပင္စိုက္ဖုိ႔ အစည္းအေ၀း လုပ္သည္။ ေက်းရြာအလုိက္ ဧကစာရင္းမ်ား သက္ေသေပးခဲ့ရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း နားေအး ၿပီးေရာ သေဘာႏွင့္ ကိုယ့္စီမံကိန္း စိုက္ဧကႏွင့္ အပင္ အေရအတြက္ စာရင္းလုပ္ၿပီးေပးျဖစ္ခဲ့ သည္။ အခ်ဳိ႕ဥကၠ႒မ်ားက အေျပးအလႊားျဖင့္ ၾကက္ဆူပင္၀ယ္၊ လမ္းေဘး၊ အိမ္ေဘး၊ ေျမလြတ္ေျမ႐ုိင္းႏွင့္ ကန္ေဘးေတြမွာစိုက္၊ ေနာက္ၿမိဳ႕နယ္ကုိ ဘယ္ေလာက္ စုိက္ၿပီး၊ ဘယ္ႏွဧက စိုက္ၿပီးဟူ၍ မုသား သံုး၍ လိမ္ၾကရသည္။ ေက်းရြာဥကၠ႒မ်ား တင္သည့္ စာရင္းအတိုင္း ၿမိဳ႕နယ္ကလည္း အထက္ကို တင္ျပ၊ လိမ္ညာမုသားသံုးရင္း ႏွင့္ ၾကက္ဆူသံသရာ လည္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုစဥ္က စာေရးသူမွာလည္း အမ်ားနည္းတူ လိမ္ညာခဲ့ရသည္။ အရင္က မိဘဘိုးဘြား မ်ားကုိလိမ္၊ ေနာက္ႏုိင္ငံေတာ္ အထိပါ ကၽြန္ေတာ္ လိမ္ခဲ့ရျပန္သည္။
ေနာက္ထပ္ တင္ျပစရာ ရိွပါသည္။ ရြာတစ္ရြာတြင္ အေျပာအေဟာ ေကာင္းသည့္ ေကာင္စီေခတ္ ဥကၠ႒ တစ္ဦးရိွသည္။ ထိုဥကၠ႒ ရြာ၌ စီမံခ်က္ စပါးစိုက္ဧက အေတာ္မ်ားမ်ား စိုက္ခုိင္းခဲ့ရာ ျမစ္ေရတင္ကလည္း ေရမလာ၊ မုိးကိုေမွ်ာ္ၿပီး စိုက္လုိ႔လည္း မုိးကမရြာ၊ ေနာက္ ထုိရြာသည္ စပါးစိုက္ လယ္သမားမဟုတ္ၾက။ ယာလုပ္ေတာင္သူမ်ား သာျဖစ္သည္။ ယခု ယာလုပ္ေတာင္သူကို လယ္သမားမ်ား အလုပ္ကုိ ခုိင္းေတာ့ ၀ါသနာမပါၾက။ ျဖစ္ထြန္းေအာင္ မစိုက္ႏုိင္ၾကပါ။ ထုိအခါ မုသားအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ထုိဥကၠ႒သည္ ၿမိဳ႕နယ္သို႔ ဧကေတြ အမ်ားအျပား စိုက္ၿပီးေၾကာင္း စ ာတင္ရင္းႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္က လာစံုစမ္းသည့္အခါ ေရျမဳပ္၊ ကၽြဲႏြားစား၊ မ်ဳိးမေကာင္း၊ အပင္မေပါက္ စသည္ျဖင့္ တင္ျပရင္းႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ သည္။ တစ္ရက္တြင္ ထုိရြာသုိ႔ တုိင္းမွဴး ကိုယ္တုိင္ ဆင္း၍ စစ္သည္။ ထုိဥကၠ႒ေရာ၊ ေတာင္သူေတြပါ လန္႔ေနၾကသည္။
ထုိ ဥကၠ႒သည္ တုိင္းမွဴးကို ေရေျမာင္းေဘာင္ ေပၚသို႔ ေခၚသြားသည္။ စပါးစိုက္ရမည့္ ေဘာင္ေဘး လယ္ကြက္မ်ားတြင္ ေရမရွိ၊ စပါးပင္ မရိွသည့္အခါ တုိင္းမွဴး ေဒါသျဖစ္မည္ထင္သည္။ ထုိအခါ ထုိဥကၠ႒သည္ တုိင္းမွဴးကို... ေရေျမာင္းေဘာင္ႏွင့္ အေတာ္အလွမ္းေ၀းသည့္ အင္းရိွရာကို လက္ညိဳးညႊန္ျပသည္။ အင္းေရခန္းခ်ိန္ျဖစ္ၿပီး၊ က်ယ္ျပန္႔သည့္ အင္းထဲတြင္ ကုိင္းပင္မ်ား ေပါက္ေနသည္။ ကိုင္းပင္မ်ားသည္ စိမ္းစိုေနသည္။ အေ၀းက ၾကည့္ရသည္မုိ႔ တကယ္လယ္ကြက္ အတုိင္း၊ ထုိဥကၠ႒သည္ တုိင္းမွဴးကို ၾကည့္ၿပီး၊ အဲဒါ ကၽြန္ေတာ့္တုိ႔စီမံခ်က္နဲ႔ စိုက္ထားတဲ့ လယ္ကြက္ေတြေပါ့ တုိင္းမွဴးရဲ႕ဟု ေျပာရာ၊ တုိင္းမွဴးက ထုိလယ္ကြက္ေတြ သြားၾကည့္ဖို႔ေျပာသည္။ ထုိအခါ ဥကၠ႒က ေျခခင္းလက္ခင္း ေပါေၾကာင္း၊ ေနကလည္းပူေၾကာင္း ေျပာလုိက္ရာ တုိင္းမွဴးခမ်ာလည္း ကုိင္းပင္ကုိ စပါးပင္အထင္ႏွင့္ အေက်နပ္ႀကီး ေက်နပ္ကာ လွည့္ျပန္သြားသည့္ အေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။
သည္သို႔....မုသားသည္ မိမိကုိယ္ကိုယ္ လိမ္ညာျခင္းသည္ မိမိကိုယ္သာ ခံရမည္ျဖစ္ၿပီး၊ မိမိအေနျဖင့္ မိဘ၊ ဘုိးဘြား၊ အေပါင္းအသင္း၊ ေဆြမ်ဳိးၪတကာတုိ႔ကို လိမ္ညာမိပါက ပုိ၍စူးရွသည့္ အကုသုိလ္ ဒဏ္ကို ခံရမည္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ထက္ပို၍ မိမိ လူမ်ဳိး၊ မိမိဘာသာ၊ မိမိႏုိင္ငံအေပၚ လိမ္ညာ လွည့္ျဖား၍ မုသားသံုးၾကမည္ ဆုိလွ်င္ျဖင့္ ႀကီးမားေလးလံသည့္ အကုသိုလ္အျပစ္ မ်ားျဖင့္ ဘ၀နိဂံုး ခ်ဳပ္ၾကမည္မွာ မလြဲဧကန္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။
မိမိအေနျဖင့္ က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ မုသားမ်ားအတြက္ လည္စင္းခံဖို႔ အသင့္ရိွေနၿပီျဖစ္၍၊ လူငယ္လူရြယ္မ်ား အေနျဖင့္ မုသားကုိ အဆိပ္ျပင္းေႁမြဆုိး တစ္ေကာင္ပမာ သတ္မွတ္ထားၿပီး၊ ခပ္ေ၀းေ၀းမွ ေရွာင္ႏုိင္ပါေစ။ အားလံုးအေပၚ မုသားကင္းစြာ ဆက္ဆံႏုိင္ ၾကပါေစဟု ဆႏၵျပဳလုိက္ ရပါေတာ့သည္။
Credit : messenger
ဤစာဖတ္သူမ်ားအားလံုးေပ်ာ္႐ြင္ခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစလို႔ေ႐ႊခ်စ္သူမွဆုေတာင္းေမတၱာပို႔သေပးပါတယ္။
မွ်ေဝေပးျခင္းဟာလည္းေမတၱာတစ္မ်ိဳးပဲမို႔ မွ်ေဝေပးပါေနာ္...